donderdag 15 juli 2021

Les 197 ~ Ik kan alleen maar mijn eigen dankbaarheid oogsten. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Dankbaarheid ligt in frequentie heel, heel dicht bij liefde. Dankbaarheid betekent dat je begrijpt wat er aan de hand is. Dankbaarheid voor wat je hebt, laat je zien dat je begrijpt dat het niet de bedoeling is om op dit moment te hebben wat je niet hebt.

Dit lijkt tegenstrijdig omdat we jullie vertellen dat je alles hebt gekregen - en je hebt ook alles gekregen - maar je kunt niet alles tegelijk ervaren. Dat zou te overweldigend zijn voor je.
In dankbaarheid bereid je het toneel van je toekomst voor dat net zo mooi is als het heden, want in dankbaarheid zeg je dat alles perfect is zoals het is.

Zelfs als mijn broeder het geschenk, dat ik hem heb gegeven, niet herkent is het hem toch gegeven en aangezien er geen scheiding is tussen mijn broer en mijzelf heb ik het geschenk ook aan mezelf gegeven. En God is de allesomvattende arm die al dit geven en ontvangen vasthoudt. Wanneer je dus iets geeft, geef je aan God.

Gun jezelf dus het beste. Wees lief voor jezelf want dat is een geschenk aan God, een eer aan God.
Als jij jezelf aanvalt, val je God aan. Maar zo denk jij er niet over. Je denkt dat je gewoon je eigen kleine ik pijn doet, toch val je in feite God aan.

Je bent een gedachte in de geest van God, zou je dat slecht behandelen? Je broeder is een gedachte in de geest van God, zou je die slecht behandelen?

Herinner je de omvang van het spel dat je hier speelt. Je speelt met God en met jezelf. Je speelt met bewustzijn dat alomvattend is, prachtig en krachtig om te zien. Je denkt dat alle spelletjes die je speelt klein zijn, maar ze zijn creatief, met al je geweldige creatieve vaardigheden erachter.

En dus, als je iemand aanvalt, als je een belofte niet nakomt, als je iemand kwetst of als je iemand veroordeelt, gebruik je kracht in die liefdeloze gedachte, in dat liefdeloze woord, in die liefdeloze daad.

Zorg er daarom voor dat je dankbaarheid voor alles gebruikt. Bedank die wezens in je leven die je problemen bezorgen, ze scherpen alleen je beoefening aan. Ze geven je iets om te vergeven, een uitdaging om te vergeven. Je zal grote beloningen ontvangen, niet omdat God je zegent, maar omdat je laat zien dat je begrijpt wat er aan de hand is.

Jullie zijn heilige wezens en we willen dat jullie elkaar als zodanig behandelen. We willen dat jullie jezelf als zodanig behandelen. Wees dankbaar dat je deze kans hebt om alle liefdeloze gedachten uit je geest te verwijderen. Wees dankbaar voor degenen die je laten zien hoe hatelijk je kunt zijn of hoe boos je kunt zijn. Wees hen dankbaar omdat ze je helpen met het oefenen in het onthullen van de donkere schaduwen die verborgen zijn onder de oppervlakte van je bewustzijn.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten