maandag 26 juli 2021

Les 208 ~ Herhaling van de les 188: de vrede van God straalt nu in mij. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




 Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Deze uitspraken die je door de Cursus in Wonderen als feit zegt, zijn de waarheid. Alleen hou je die waarheid voor jezelf verborgen.

Als je dus zegt ‘vandaag is de vrede van God in mij’, maar je voelt je niet vredig, dan willen we dat je de volgende logische conclusie trekt, namelijk

‘Ik doe iets verkeerd met mijn gedachten omdat ik geen vrede heb. Wat doe ik met mijn gedachten die deze onrust veroorzaken? Als deze uitspraak waar is, dat de vrede van God nu in mij woont en ik ervaar het niet, dan doe ik iets wat dit blokkeert.! Ik kan ervoor kiezen mezelf tot slachtoffer te maken of op een of andere manier een ander aan te vallen. Hoe doe ik dat? Maak ik in mijn hoofd ruzie met een persoon met wie ik een meningsverschil heb? Dan moet ik daarmee ophouden, want dat blokkeert mijn vermogen om deze vrede te kunnen ervaren. Maak ik me zorgen over het feit dat ik niet genoeg geld heb en heb ik het gevoel dat ik mijn hele leven arm zal zijn? Dat verstoort mijn vrede en hier moet ik mee stoppen. Ik kies hiervoor door mijn interpretatie van omstandigheden.

 

Nu zullen sommige mensen die geldgebrek hebben, zeggen: ‘Maar dat is wat er gebeurt!’ Welnu, als het is wat er gebeurt, dan moet je van gedachten veranderen, want dat is de enige manier waarop je kunt veranderen wat er gebeurt, je gedachten veranderen vóór dat de weerspiegeling ervan voor je wordt gemanifesteerd.

Alles wat zich voor je manifesteert, komt voort uit je overtuigingen waarin je investeert en die je volledig activeert. Daardoor verschijnt het in fysieke vorm voor je.

Kijk dus naar wat er in fysieke vorm voor je neus is verschenen en vraag je af: "Hoe heb ik de frequentie van deze fysieke vorm ergens vastgehouden? Hoe heb ik dit gemaakt? Hoe komt het dat dit ding mij blijft overkomen?

Vrede is jouw natuurlijke erfgoed. Vrede is zoals je geest hoort te zijn. Elke keer dat jij je vrede kwijtraakt belemmer je actief de ervaring van die vrede.

Wees dus dapper en moedig en erken je eigen bijdrage aan je gebrek aan vrede. En doe, in een poging om dat gebrek aan vrede te veranderen, dit statement vandaag zo vaak als je kunt.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten