zondag 11 juli 2021

Les 193 ~ Alles is een les die God me graag ziet leren. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 




Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

Het is zo eenvoudig. Vergeef gewoon wat jou van streek maakt en je pijn en je lijden zullen verdwijnen. Dat is de waarheid!

Elke keer dat je een negatieve emotie tegenkomt kan je zien dat je iets veroordeelt - jezelf, een andere persoon, een situatie, een land, een politieke leider - of er gebeurt iets dat niet zou mogen gebeuren.

Als het gebeurt, moet het gebeuren. Dat is jouw les vandaag. Als er iets gebeurt, gebeurt het met een reden; het is er om je iets te laten zien. Dat kan zijn om jou de niet-vergevingsgezindheid van je samenleving te tonen. Het kan zijn om jou je opvliegendheid te tonen. Het kan zijn om jou te laten zien dat je iemand anders niet kunt redden, dat je eerst jezelf moet redden.

Alles is ontworpen om jou iets te laten zien dat je moet zien. Vergeving is dus onderdeel van het werk zodat je de les kunt begrijpen.
Als je weerstand hebt, als je oordeelt, als je een meedogenloze gemoedstoestand ervaart, zul je de les niet zien en dus ook niet leren. Je zegt: "Het is verkeerd! Wat er gebeurt, is verkeerd."

Wij willen dat je zegt: "dit ding dat gebeurt laat me iets zien, laat ik naar de les kijken; laat ik vergeven en zo de ruimte geven om deze situatie correct te interpreteren."

Het kan zijn dat je iemand ziet die zich gedraagt op een manier die jij wreed vindt. Wanneer je vergeeft realiseer jij je dat je niet weet wat hun beweegredenen zijn, wat hun geschiedenis is, wat hun doel is, welke opdracht ze in deze incarnatie hebben gekregen. Je bent niet gekwalificeerd om iemand anders te beoordelen omdat je niets weet. Maar die les krijg je pas als je vergeeft.

Zolang je een zelfingenomen oordeel over iemand hebt, denk je dat je het weet. Het ego vertelt je dat jij het weet, dat die persoon dit niet zou moeten doen. Maar als die persoon dat doet, gebruikt die persoon de vrije wil die door God is gegeven en zullen ze hun eigen ervaring hebben met wat zij moeten leren. Tenzij er iets recht voor je neus is die jouw aandacht, actie, interventie vereist, is het niet jouw zaak.

Als er een kind voor je het verkeer in rent, zal je instinct zijn om het te stoppen en dat is oké. We zeggen niet dat je niet op een intelligente en liefdevolle manier aan het leven moet deelnemen. We zeggen dat het jouw zaak is als het recht voor je neus staat. Als het iemand in je huis is, als het een gedachte in je hoofd is, als het je collega is die naast je op kantoor zit, dan zal het je beïnvloeden.

Maar toch, al het lijden dat je hebt vanwege die mensen zal verdwijnen als je ze vergeeft en zegt: "Ik weet niet waarom ze doen wat ze doen. Ik weet alleen dat als ik oordeel, ik lijd en dat helpt niets, misschien kan ik liefde toevoegen aan de mix in plaats van oordeel."

Maar vergeving is de stap voor liefde. Je moet eerst vergeven voordat je liefdevol kunt zijn als antwoord op een roep om liefde, want dat is wat elke zonde of slecht gedrag is, het is een roep om liefde, geen roep om meer afscheiding. Denk hierover na.

Als iemand zich slecht gedraagt, betekent dat dat ze in de war zijn; het betekent dat ze de weg kwijt zijn en dat betekent niet dat je ze uitscheldt of aanvalt of straft. Het betekent dat je van ze houdt. Je biedt ze een helpende hand, ook al is het een mentaal gebed en kun je ze fysiek niet helpen. Help ze mentaal en emotioneel door ze liefde te sturen en te vragen om de juiste begeleiding in hun leven. Net zoals je om dat ding voor jezelf vraagt: "Laat me alsjeblief de juiste manier zien om mijn leven te leven, zodat ik mijn broers en zussen kan helpen in plaats van een belemmering te zijn."

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten