woensdag 21 juli 2021

Les 203 ~ Herhaling van de les 183 - Ik roep Gods Naam aan en de mijne. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 

Ik ben niet een lichaam. Ik ben vrij.

Ik ben nog steeds zoals God mij geschapen heeft.



Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben diegene die je kent als Jezus.

De 'naam van God'-kwestie heeft sommigen van jullie een beetje van streek gemaakt in een poging erachter te komen wat die naam precies is.

Je kunt elke naam gebruiken die voor jou prettig aanvoelt. Je kunt God, Godin, Alles Dat Is, Bron, Universele Geest gebruiken, ... . Welke naam ook die voor jou voelt als de meest nauwkeurige weergave van de naam van God. Gebruik die. En als dit ‘God’ is, gebruik dan ‘God’.

Woorden zijn symbolen voor symbolen. Ze zijn niet zo belangrijk. Belangrijker is het gevoel achter alles.

Als je ‘ik hou van je’ tegen iemand zegt en je meent het niet, dan wordt dit gevoel de wereld in geprojecteerd en naar jou terug gespiegeld.

Het zijn niet de woorden of de geluiden die je maakt, ook al kun je met woorden krachtig, transformerend werk doen, maar je moet begrijpen dat de woorden die je gebruikt in overeenstemming moeten zijn met de intentie en het gevoel in je hart en ziel. Dus ja, woorden zijn krachtig. Het zijn prachtige hulpmiddelen om verbinding te maken met het goddelijke. Je moet je echter concentreren op het gevoel dat het woord bij je oproept.

Sommigen van jullie, die getraumatiseerd zijn door de kerk of door religieuze ouders, houden niet van dat woord 'God' en het gevoel dat het oproept is niet een gevoel van liefde, vrede, ruimhartigheid en vergeving. En dat is dan het vergevingswerk: om dat woord te vergeven en alle dingen die verkeerd zijn gedaan in de naam van dat woord.

Dat is veel voorgekomen. Mensen hebben vreselijke dingen gedaan omwille van die naam. Het is een van de redenen waarom ik op dit moment terugkom in jouw samenleving: om de waarheid waar die naam voor staat terug te eisen, namelijk alomvattende liefde voor jou, voor alle broeders en zusters.

Blijf dus niet hangen aan deze symbolen voor symbolen. Ga naar je hart en bedenk een woord voor God waar jij van houdt, waar jij mee resoneert en waarmee jij je helemaal op je gemak voelt en veroordeel anderen niet voor de woorden die zij gebruiken.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten