donderdag 22 juli 2021

Les 204 ~ Herhaling van de les 184. – De Naam van God is mijn erfgoed. Met toelichtend commentaar via Tina Spalding.

 


Ik ben niet een lichaam. Ik ben vrij.
Want ik blijf wat ik ben. Zo schiep God mij.



Jullie zijn inderdaad gezegende wezens. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is een herinnering om de hele dag aan God te denken.

Je denkt aan de huur. Je denkt wat je gaat klaarmaken voor het avondeten. Je denkt aan je gebroken teennagel. Je denkt eraan om naar de tandarts te gaan. Je denkt de hele dag aan allerlei dingen, alle wereldse dingen over het lichaam, geld, seks, succes, wat dan ook.

Je moet een aanzienlijk deel van je gedachten, emoties en geloof inzetten om je te verbinden met dat wat je God zou noemen.

Nu neemt God op geen enkele zinvolle manier deel aan deze wereld, iets wat sommigen van jullie misschien zal verbazen.

Jullie creëren allemaal deze wereld omdat jullie vrijheid is gegeven.
God is thuis op een andere plaats, in een andere tijd en maakt zich niet echt druk over de grappen die mensen uithalen. Maar omdat je echter gemaakt bent naar het beeld van God, liefhebbende schepselen, ben je een spiritueel wezen en als je de hele tijd aandachtig op het materiële en fysieke focust, zal er lijden zijn omdat je niet jezelf bent.

Dus deze meerdere herinneringen gedurende de dag zijn de herinneringen aan wat je bent, een gedachte in de geest van God. Je bent gemaakt naar het beeld van je Schepper, eindeloze creatieve, vrijheidszoekende, liefhebbende wezens! Het is dus belangrijk om jezelf daaraan te herinneren, om jezelf te herinneren aan God, niet om je aan iets te onderwerpen, maar om te onthouden, om te onthouden wat je in waarheid bent, om te onthouden wat je gelukkig maakt, om te onthouden dat deze wereld een tijdelijke illusie is die je van God weg wil houden.

Leid ons niet in verzoeking. Deze wereld is een verleiding door jou ontworpen om je alle dingen te geven die je afleiden van je waarheid, alle afgoden die je nog steeds aanbidt, alle afleidingen en glanzende voorwerpen die je ervan weerhouden naar binnen te gaan.

We herinneren je eraan om elke dag vele, vele keren naar binnen te gaan en je te verbinden met die God, met wie jij je op je gemak voelt om mee te praten. God is nooit beledigd door uw nomenclatuur. God is nooit beledigd door iets wat je doet. God bemoeit zich op geen enkele manier met deze wereld. God is de Vader naar wie je naar huis gaat als je genoeg hebt van deze wereld.

Ik ben diegene die je kent als Jezus en ik zal morgen weer tot je spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten