zaterdag 9 januari 2021

Les 10 ~ Mijn gedachten betekenen niets. Met commentaar door Jezus


 

Ik ben degene die je kent als Jezus en we zijn hier, samen, om het licht in jou te laten schijnen. Het is het pad dat alle mensen hier op deze planeet dienen te bewandelen – het pad naar het ontwaken van de eigen ware natuur en dat is liefde.

Het is duidelijk dat je hier nu nog niet bent. De gevolgen en de creaties op jouw planeet, in de vorm van oorlog, ziekte en dood, zijn de getuigen van het feit dat je niet weet wat liefde is. En ook al ben je geschapen uit liefde, door liefde, voor liefde, je bent hier zo ver van afgedwaald dat jij jou je ware aard bent vergeten.

Dit trainingsprogramma, dat je gekozen hebt om samen met mij te doorlopen, maakt duidelijk hoever jij het pad in de verkeerde richting hebt gelopen. Je hoeft maar te kijken naar de fysieke manifestaties in jouw leven, naar je lichaam, naar je relaties en naar je maatschappij om te weten hoezeer liefde ontbreekt. Welnu, wanneer aan iets een tekort is, wat doe je dan om dit te verhelpen? Je voegt er het ontbrekende aan toe.

Aan de waarneming van het leven dat jij leeft dient dus liefde toegevoegd te worden. Wat hiervoor, in eerste instantie nodig is, is dat de geest gezuiverd wordt omdat de meesten zelfs geen flauw benul hebben wat liefde is. Geloof me, lieve mensen, je weet niet wat liefde is. De definitie die jullie geven aan liefde is oppervlakkig en vervormd. De vele dingen waar je ook bij betrokken bent en die jullie liefde noemen is helemaal geen liefde. Het begint al bij de manier hoe jij naar jezelf kijkt, hoe jouw innerlijke gedachtentaal is en op welke manier je dit innerlijk gebabbel interpreteert.

Wanneer je elke gedachte die je hebt voor waar aanneemt dan is jouw wereld chaotisch en heftig. De meeste van jouw gedachten zijn afkomstig van liefdeloze (en dus onjuiste) overtuigingen en geloof. Zonder jouw medeweten in werden ze opgenomen door jouw bewustzijn en heb je ze jarenlang bekrachtigd in woord, gedachte en daad.

Heb dus vertrouwen in dit proces. Blijf vertrouwen hebben hierin terwijl we dieper je bewustzijn ingaan ook al begrijp je niet wat die transformatie teweeg zal brengen. Je zal meer liefde voelen. Je zal je minder geneigd voelen om aan te vallen. Wanneer de drang toch opkomt om aan te vallen, te oordelen of iemand te vervloeken, wanneer je wil schreeuwen, tieren of roepen, weet dan dat er een tijd komt dat je beseft dat je een keuze hebt en je zal zeggen: ‘dit wil ik niet langer, ik hou hiermee op.’

Mogelijks brengen deze eerste lessen jou in de war omdat ze alles tegenspreken wat je ooit geleerd hebt. En we weten dat dit heel veel vertrouwen van jouw kant vraagt om verder te gaan met het beoefenen van deze lessen en om ons toegang te geven tot jouw bewustzijn. En we zijn hier heel dankbaar voor.

Weet dat ik jouw metgezel ben op deze reis. Je moet weten dat alles wat ik ooit onderwezen heb en onderwijs steeds gebaseerd is op liefde. Mijn onderricht gaat nooit gepaard met controle, straf, lijden, offer of martelaarschap. Het zijn leugens die op mijn werk gelegd werden.

Ik ben degene die je kent als Jezus en we zijn dankbaar dat je ook vandaag bij ons was. We zien je morgen opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten