vrijdag 8 januari 2021

Les 9 ~ Ik zie niets zoals het nu is. Met commentaar van Jezus.


 

Een gezegend wezen ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus. En opnieuw met onze felicitaties omdat je bij de volgende les bent aangekomen.

Les 9 zegt dat je niets ziet zoals het nu is en dit is een waarheid als een koe. Jouw denkgeest is diep doordrongen van begrippen, overtuigingen, herinneringen en projecties die allemaal belemmeringen vormen voor een zuivere visie. Op het punt waar je nu bent is dit iets wat je voor waar moet aannemen.

Met je bewustzijnstoestand waarin je nu verkeert zeg je: natuurlijk zie ik dit zoals het is. Dit is een kopje. Het is nu een kopje, het was gisteren een kopje en morgen zal het ook nog een kopje zijn. Dat is het logische, lineaire denken dat aan het discussiëren is met de praktijkoefeningen die speciaal ontworpen zijn om jouw bewustzijn tot op de bodem te veranderen en niet zomaar een beetje oppervlakkig. Jouw hele functioneren is oppervlakkig. De basis voor de woorden die je spreekt, je reacties, je mening over de vertelsels en lessen zijn afkomstig van andere mensen. Je kon je zelfs aan een straf verwachten wanneer je er niet akkoord mee gaat. Het is alsof je terugkeert naar het schoolsysteem. We herinneren jou eraan hoezeer dit als verplichtend aanvoelde wanneer je als kind achter je lessenaartje zat terwijl je moe was of meer zin had om te spelen. Dit zijn traumatische manipulatieve technieken waar een bedreiging van straf aan vast zat.

Misschien is dat niet de manier waarop jij je de school herinnert, toch is dit een van de trainingsprogramma’s die je doorlopen hebt en die jouw denken vervormd hebben en jou geïndoctrineerd hebben volgens bepaalde denkwijzen waardoor keuze niet langer mogelijk was.

Nu openen we de sloten en poetsen er het roest van af om jou je vrijheid terug te geven. Om dat te kunnen doen moeten we jouw denken in ongewone richtingen duwen. Het kan dus gebeuren dat jouw gewone bewustzijn hierdoor in de war gebracht wordt en weerstand biedt wanneer wij jou vragen wegen en paden te bewandelen die verboden zijn.
We vragen jou om de dingen in vraag te gaan stellen en ze vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Maar zo ben je niet opgevoed, zo werd je in jouw maatschappij niet getraind en daarom lijken deze lessen belachelijk. Nochtans moet je weten dat de lineaire en op tijd gebaseerde trainingsprogramma’s, het denken en het materialisme, diepgeworteld zit in jou en wel met een bijzondere reden: om jou weg te houden van de wonderstaat. Welnu, wij leiden jou hier naartoe. Luister dus naar die stem. Wordt je er gewaar van en zeg: aha, hier hebben we weer onze getrainde denkgeest die aan het bekvechten is met deze les. Ik hoef de les niet te begrijpen. Ik hoef niet akkoord te gaan met wat de les zegt. Ik moet de les alleen maar oefenen. Ik ben nieuwsgierig genoeg over de innerlijke manier van werken van mijn bewustzijn en daarom ben ik bereid om samen met Jezus deze lessen te oefenen.’

Ik ben degene die je kent als Jezus. Mijn werk is gedurende al deze eeuwen nog niet veranderd. Het gaat allemaal over het opheffen van het lijden. Het gaat over het geven van vrijheid van hart en geest en dat voor alle mensen op deze planeet. Hiermee ben ik zovele jaren geleden begonnen en ik blijf ermee doorgaan. En het komt van een zeer diepgaande liefde voor de mensheid.

Lijden is nergens voor nodig. Er is te veel lijden nu in deze wereld en deze lessen reiken jou een manier aan om uit dat lijden te stappen. Wees dus ook morgen bij ons voor les 10. We zien je dan terug.

3 opmerkingen:

  1. Beste Annemie,
    Dank je wel voor het plaatsen van de lessen en video’s.
    Ik ervaar het als een groot cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, prachtig, dankjulliewel 🙏🌟💗

    BeantwoordenVerwijderen