zaterdag 30 januari 2021

Les 31 ~ Ik ben niet het slachtoffer van de wereld die ik zie. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij inderdaad, ik ben degene die je kent als Jezus.

Dit is de les die ik mijn discipelen onderwees terwijl ik gekruisigd werd. Ik onderwees hen dat ik niet het slachtoffer ben van de wereld zoals jij die ziet. Deze grote les, die prachtige mogelijkheid van onderwijzen en onderwezen worden, konden velen die mij volgden niet oppikken. Men kon het niet geloven dat ik geen slachtoffer was en dat ik niet leed.
Door mijn hoger bewustzijn was ik uitgestegen boven het slagveld al was dit ook voor mij een grote uitdaging en moest ik heel gedisciplineerd blijven, maar ik wist dat ik niet hoefde te lijden. Met mijn geest was ik in staat de hele situatie op de juiste manier in te schatten en ervoor te kiezen om dit hele gebeuren te ervaren zonder pijn, lijden en de wanhoop van een martelaar. Dat heb ik niet gedaan. Het is ook de reden waarom dit voor jouw maatschappij zo moeilijk te begrijpen is. Voor hen die voor mij stonden was het een enorm ingewikkelde les.

Deze les was niet persé bedoeld voor de wereld, al is het wel zo uitgedraaid. Gedurende mijn fysieke incarnatie in de tijd en plaats waar ik bekend stond als Jezus, onderwees ik mijn studenten. Ik onderwees hen en toonde hen mijn capaciteiten om de fysieke materiële wereld te overstijgen en dat ik dus geen slachtoffer was. Ten voordele van hen koos ik voor een aangrijpende leraar/leerling ervaring. Deze informatie werd echter maar door enkele van mijn discipelen opgenomen. En ook dat is oké.

Het volstaat dat één denkgeest veranderd, dat één denkgeest genezen is. Eén denkgeest die in lijn staat met de waarheid is krachtiger dan duizenden denkgeesten die angstig zijn, ineenkrimpen, bang om op te staan en naar voren te treden.

Sta jezelf niet toe de dupe te zijn van jouw overtuigingen. Je bent geen slachtoffer van de wereld die je ziet. Wat je ziet is de weerspiegeling van jouw bewustzijn die jou voorgaat zodat je kan begrijpen wat er binnen in jou speelt. Als het erop lijkt dat de wereld jou aanvalt, kijk dan eens waar jij jezelf en anderen aanvalt. Onderzoek waar je een oordeel hebt over principes, ideeën, politiekers, landen, geloof, geld.

Je moet goed weten dat alles wat jij aanvalt terug wordt gekaatst op jou als een wereld die jou lijkt aan te vallen.

Met deze leerstof zuiveren wij jouw denken tot op het diepste niveau, wat uiteindelijk zal leiden tot een ervaring van heel veel liefde. Velen kunnen dit nu al voelen na deze eerste maand van samenzijn. Je merkt dat je niet zo snel meer bent in je oordeel of je aanval. Misschien hou je al eens een deur open voor iemand daar waar je anders gewoon was doorgelopen. Misschien zie jij jezelf terug, rustig en stil aan het overpeinzen dat jij jezelf de ruimte hebt gegeven om met deze lessen te beginnen of je geniet op de bank zonder radio, telefoon of televisie. Je merkt dat het nu aangenaam is alleen met jezelf te zijn, gewoon omdat jouw denken veel rustiger is geworden. Jouw denken is niet langer onbestuurbaar.

Weet dat wij enorm veel van je houden. Weet dat we hier elke dag opnieuw bij jou zijn.
Elke dag geven we Tina een duwtje in de rug, maar zij weet dat dit haar toegewezen taak is voor dit jaar. Wanhoop dus niet. En als je een les zou missen, doe dan je vergevingswerk en herstel je vergissing zo vlug als je kan.

We spreken elkaar morgen opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten