zondag 24 januari 2021

Les 25 ~ Van niets weet ik waartoe het dient. Met commentaar door Jezus.


 

Gezegend ben jij. Ik ben degene die je kent als Jezus.

En opnieuw zijn we fier op jou omdat je ook vandaag kwam opdagen. We weten dat je het druk hebt in jouw wereld. We weten dat jouw denken op vele vlakken in strijd is met deze leer.
En ook al ben je er al een klein beetje aan gewend geraakt, het blijft een uitdaging om hierin de nodige discipline aan de dag te leggen. Dit kan je zien nu jou gevraagd wordt om vijf à zes oefenmomenten gedurende de dag in te lassen: je vergeet het gewoon en het is nodig dat je een alarmsysteem instelt. Je zet je alarm af omdat jouw lunchtijd jou te dierbaar is om een aantal minuten ervan af te snoepen om de les te herhalen. Je lijkt wel gek. Vindt er de tijd niet voor. Je dag is zo voorbij en het is pas als je terug thuis bent dat je beseft dat je er niet aan toe gekomen bent en dat je, mijn God, vier oefenperiodes gemist hebt.

Wees gerust dit is normaal. Je hoeft jezelf hiervoor niet te slaan. We vragen enkel dat jij je bewust wordt van deze vergissing en dit rechtzet. Maar denk niet dat de les te moeilijk is voor jou of dat je een slechte student van de Cursus bent, of dat je denkt dat je nooit iets goed kan doen.
Je kan je aan een hele litanie van stemmen in je hoofd verwachten die het allemaal hebben over wat je nu meemaakt.

Herinner je, het is een trainingsprogramma. Net zoals je voor de eerste keer naar de sportschool gaat. In het begin lukt het je ook maar om 3 tot 4 sit ups na elkaar te doen, maar voor je het goed en wel in de gaten hebt, doe je er 25 tot 30 achtereen. Hetzelfde gebeurt gedurende dit trainingsprogramma. Klaag niet dat je niet voldoende getraind bent. Wij weten dat je ongetraind bent en dat jij je nog maar in de beginfase bevindt van dit trainingsprogramma.

Observeer wanneer je mogelijks je zelf aanvalt omdat je het werk niet perfect doet. Er zijn hier vast perfectionisten onder jullie voor wie het een grote uitdaging is wanneer de lessen niet perfect gedaan worden. Wees enkel getuige van het verlangen om perfect te zijn en laat het los. Vergeef jezelf en zeg tegen jezelf: ‘ik ben bezig met een moeilijk trainingsprogramma van mijn denken, het is heel diepgaand en het zal mijn leven grondig veranderen. Het is dus geen zonde als ik een dag mis of als ik een les mis’.
Want nogmaals gooi de baby niet weg met het badwater. Gooi het boek niet weg of de weg die je al afgelegd hebt, gewoon omdat je een klein beetje verkeerd bezig bent. Het is een van de favoriete trucjes van je het ego: ‘Je was nu zo goed bezig, maar je hebt het verpest. Laat ons er maar mee stoppen’.

Het is het zelf-saboterend aspect van het ego dat iedereen kent en het zal zich doen gelden naarmate je vordert met de lessen.

Hiermee start jouw vergevingswerk. Je vergeeft jezelf en zegt: ‘ok, ik vergat het om deze les te doen. Ik neem mij voor om de volgende les te doen op de voorgestelde tijd. Ik kijk niet naar wat is geweest en ik belast de toekomst niet met een schuldgevoel. Ik aanvaard mijn onvolmaaktheid en mijn niet getraind denken en ik merk het op dat mijn denken tot op heden nog niet is getraind. Daarom ook ben ik begonnen met dit trainingsprogramma en dat omdat ik mij meestal niet bewust ben wat ik aan het denken ben. En al deze gedachten beïnvloeden heel veel mensen, plaatsen, dingen, ervaringen. Het is dus echt nodig dat ik mijn denken train’.

We willen dat je op zo n manier reageert wanneer jij een of andere vergissing begaat; je herstelt de fout, maar straft jezelf er niet voor, want dat is de manier van het ego.

Ik ben degene die je kent als Jezus en wij zijn blij dat je hier vandaag bij ons bent en elke dag wanneer je met een blij hart meedoet aan deze lessen, samen met onze geliefde, Tina als channel en met mij. Het is mijn levensdoel om jou te helpen het lijden achter jou te kunnen laten, om vreugde in jouw hart en geest te geven, om jou te begeleiden op de weg richting liefde en om jou stap voor stap te helpen op weg terug naar huis, thuis bij God. Dat is jouw ware aard. Daar gaan we samen heen. We zien je morgen terug.

 

3 opmerkingen:

  1. Fijn! Het voelt soms alsof het pad niet vreugdevol is. Ik wil graag de gelukkige leerling zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn! Het voelt soms alsof het pad niet vreugdevol is. Ik wil graag de gelukkige leerling zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar, het is verleidelijk om mee te gaan op dat niet vreugdevolle pad, maar gelukkig hebben we de keuze om dat ook niet te doen en dat alleen al is een geschenk voor een gelukkige leerling toch.

      Verwijderen