vrijdag 1 januari 2021

Les 2 - Ik heb alles wat ik in deze kamer [in deze straat, uit dit raam, op deze plek] zie alle betekenis gegeven die het voor mij heeft. Met commentaar door Jezus

 


Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is geweldig om je weer bij ons te hebben met deze prachtige moderne technologie waarmee je prachtige liefdevolle ideeën kunt delen.

Deze lessen zijn bedoeld om de fundamentele innerlijke werking van je geest te transformeren. Misschien begrijp je de lessen niet, misschien vat je de betekenis ervan niet, maar door ze toe te passen zal je beginnen zien, voelen en je bewust worden van het feit dat je eigenlijk verschillende waarden geeft aan de dingen.

Je houdt er bijvoorbeeld niet van om dingen te zeggen als: mijn kind betekent niets of mijn huis betekent niets of mijn auto heeft geen andere betekenis dan de betekenis die ik er aan geef. Je voelt dat jouw geest het niet eens is met deze les.

Laat deze gevoelens jou niet in de war brengen, besteed er na de les aandacht aan. Doe de les zoals beschreven en merk daarna op: ‘ah ik vond het niet leuk om te zeggen dat mijn hond of mijn kat niet de betekenis heeft dan de betekenis die ik eraan geef’. Je zal weerstand voelen. Het is een verwijzing naar jouw argumenten ten opzichte van dit onderricht.

Onthoud dat je het niet eens moet zijn met deze lessen. Door deze lessen te doen maak je gebruik van je vrije wil om die aspecten van je bewustzijn te transformeren waarvan je nu niet weet dat ze oorzaak vormen voor je problemen en moeilijkheden. Die weerstand geeft je echter wel een indicatie dat er iets in je geest aan het gebeuren is. Vertrouw op dit proces. Het is het middel dat je hebt gekregen om absolute vrijheid te bereiken. Vrijheid van alle angsten, vrijheid van de dood, vrijheid van alle dingen die je zorgen baren en die consternatie veroorzaken.

Het is in deze eerste lessen moeilijk te geloven dat het zeggen van dergelijke dingen je geest kan veranderen, maar wees gerust, je bestudeert de meest krachtig transformerende tekst die op dit moment voor je beschikbaar is.

Ik ben degene die je kent als Jezus en we zien elkaar morgen terug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten