zondag 10 januari 2021

Les 11 ~ Mijn betekenisloze gedachten laten mij een betekenisloze wereld zien. Met commentaar door Jezus.


 

Je bent gezegend. Ik ben degene die je kent als Jezus.

Het is een klap in het gezicht van het ego om bij deze lessen te moeten horen dat jouw betekenisloze gedachten een betekenisloze wereld creëren. Af en toe zal er een gevoel van weerstand in je opkomen, maar dit is volkomen normaal en helemaal oké.

Wat belangrijk is, is dat jij verder gaat met het leren van de lessen ongeacht de reactie van het ego hierop. Je hoeft niet akkoord te gaan met deze lessen. Je hoeft ze ook niet te begrijpen. Je hoeft ze enkel te doen en erop vertrouwen dat het vooropgestelde proces ertoe bijdraagt om jouw denkgeest te zuiveren en om vrede te brengen in jouw wereld van zorgen en problemen.

Met angst, woede, schaamte en schuld in jouw eigen denken – in deze soep van laag vibrerende gedachten - leef en sterf jij. Het is belangrijk dat je dit begrijpt.

Tijdens mijn verblijf hier op aarde, 2000 jaar geleden, was mijn kruisiging geen offer en ik zag mezelf niet als een martelaar. Wat ik deed was mijn vermogen aantonen om de dood te overstijgen. Verkeerdelijk werd dit de opstanding genoemd, maar het was niet zo dat het lichaam weer opstond. Ik creëerde een nieuw lichaam gezien mijn geest dat niveau van liefde bereikt had waar het meester werd over de lage vibraties op materieel niveau. Wanneer jij je zodanig afstemt op liefde zijn wonderen hier het normale gevolg van. Je komt los van angst en je speelt niet langer het slachtoffer van deze wereld.

Velen onder jullie voelen zich een slachtoffer. Je wordt aangevallen door anderen, de regering wil geld van je, iemand botst tegen je wagen op een parkeerplaats en je reageert alsof je door de hele wereld wordt aangevallen. Dit toont jouw gebrek aan begrip aan over de betekenisloze gedachten en ideeën die de wereld creëren. Je steekt er al je energie in en je gelooft ze met heel je hart, je ziel en je denkgeest. Het is die kracht die naar jou teruggekaatst wordt, maar daar ben jij je niet bewust van waardoor het jouw leven pijnlijk maakt en dat omdat jouw denken hier niet op getraind is maar vol zit van de troep die jou door anderen werd aangeleerd.

Je denken moet gezuiverd worden. We doen dit samen. We zuiveren je denken en onderwijzen jou de waarheid over de overtuigingen, uit jouw verleden en heden, die je gelooft, waar je naar handelt, die jij je voorstelt en die niets meer zijn dan het puin van levenloze gedachten. Jouw denken wordt getraind in de richting van liefde, de leven gevende kracht.

Het leven houdt nooit op. Jij bestond reeds voor je in dit lichaam kwam en je blijft voortbestaan wanneer je dit lichaam hebt afgelegd. Je bent niet je lichaam. Deze gedachten en dit onderwijs tonen jou de werkelijkheid van jouw onsterfelijkheid. Je bent een spiritueel wezen dat tijdelijk verblijft in een fysiek lichaam dat ouder lijkt te worden en sterft. Je zal van dit laatste helemaal loskomen naarmate je samen met ons dagelijks oefent.

Met grote vreugde en genoegen vergezellen we jou bij deze lessen en dit herhalen we elke dag zodat je zal begrijpen dat dit niet een onstabiele relatie is. Relaties met meesters, inclusief ikzelf, ontwikkelen zich. Er is niets mis mee om te bevestigen dat ik een meester ben. Ik ben geëvolueerd naar zo’n niveau van bewustzijn die ook jij kan bereiken wanneer je deze reis samen met ons maakt. Het is geen valse bescheidenheid. Jij bent een grote schepper. Jouw vermogen is even groot als die van mij, maar je bent hier van afgedwaald. Je gebruikt jouw vermogen tot scheppen op een verkeerde en onbewuste manier waardoor je dingen, ervaringen en relaties krijgt die jou niet ten goede komen. Het is het resultaat van een onjuist denken. Het zijn geen zonden. Het maakt jou niet slecht. Je begaat enkel een vergissing. Maar elke vergissing kan gecorrigeerd worden. Wij zijn er om jou te helpen om deze vergissingen in jouw denkgeest recht te zetten zodat je niet langer miscreëert maar in plaats daarvan in lijn schept met Gods wil voor jou en dat is liefde, geluk en vreugde.

Ik ben degene die jij kent als Jezus en we zeggen jou dank omdat je hier vandaag bij ons was. We zien je morgen graag terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten